Viljan vs. sötsuget

Jag har börjat med dieten atkins nu för att bli kvitt de sista vinterkilona. För er som inte vet så handlar atkins om att undvika kolhydrater samt äta ofta och lite. Jag har hållt på med den i ett par dagar nu. Men idag är första dagen jag verkligen lyckats stå emot sötsuget när det kommit. De andra dagarna har det blivit lite godis, glass, chips eller kex i slutet av dagarna. Men nu jädrar ska jag lyckas! Det är i två veckor jag endast ska äta 20-30 gram kolhydrater per dag dvs. jag får bara äta kött, gröna grönsaker, osockrade mjölkprodukter, ägg och feta såser utan kolhydrater. Jag får inte ens äta frukt eller paprika eller morötter eller bär eller nått sånt. Så jag sitter med mina små sketna avocadosar, som jag egentligen inte ens tycker om, som mellan mål. Sötsuget ska däremot försvinna efter de första dagarna men just nu skriker min kropp och hjärna efter godis, choklad, glass eller bara ett litet äpple!


Föresten behöver jag nog lite mer betänke tid angående kapandet av mitt hår. Så håret stannar kvar! Förutom topparna dvs. Kan inte ta sånna här stora beslut på impuls, någon måtta får det va med impulsiviteten för tusan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0