USA-prat

Har precis skypat med Emily, mamman i min värdfamilj. Det känns konstigt att säga värdmamma eftersom hon bara är 35 år. Så jag kommer referera henne som Emily :)

Vi pratade om allt mellan himmel och jord dvs. telefon-operatör, wi-fi, resor, barnen, hunden, mitt jobbschema, min fritid, min familj, New York, alla förberedelser, gymkort osv. Ja, vi lyckades plöja igenom det mesta.

Jag längtar något så otroligt! Nu under sommaren så blir det mest att ta hand om barnen vid poolen, köra dem till och från aktiviteter och vara ett par extra ögon liksom. Vilket underbart jobb och vilken bränna jag kommer få ;)

Det finns redan lite inbokade resor på agendan. 24 juni skulle vi till Chicago och då blir det mest en jobbresa där jag ska ta hand om småbarnen men jag kommer också ha tid för shopping och grejer.

Jag har tydligen fattat lite fel angående stadens/städernas storlek. Jag trodde det va Bettendorf som va 33 000 invånare och sen va det en bilresa på 15 min till nästa stad. Men det är tydligen fyra städer som sitter ihop som kallas the quad-cities. Så invånarantalet ökade helt plötsligt till 500 000 invånare!


Fick mitt internationella körkort idag. Snabbt som tusan gick det. Skickade in papprena om det för 2 dagar sen och fick det redan idag liksom. Verkligen snabba puckar!

Jag tänkte göra ett inlägg om familjen sen så ni har ett hum om vilka det är jag ska flytta in hos.

12 dagar kvar och det känns så jädra härligt!


Kommentarer
Postat av: matte

Härligt att den är lite/ganska större än vad du trodde först. Gick från "Vivalla-storlek" till "Göteborg-storlek" på en sekund där, nice!

2011-05-19 @ 18:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0