Möt värdfamiljen

Jag tänkte berätta lite om min värdfamilj i det här inlägget.

Emily och Ben heter mamman och pappan. De är unga, vilket är skönt. Det känns som att vi mer kommer få en kompisrelation tack vare att det inte skiljer så mycket på våra åldrar. Emily är hemmafru och har hittills tagit hand om fyra barn helt själv. Eloge till henne. Ben reser väldigt mycket i arbetet, han är revisor (tror jag), så Emily har haft väldigt mycket i veckorna. Därav har de bestämt sig för att jag behövs och det är jag glad för :)

Som jag sa är det fyra barn. Mady 8 år, Oscar 6 år, Liv snart 2 år och Gunnar några månader. Ni hör kanske att de har svenska namn. Det är för att Emiliy har svenskt påbrå och de vill gärna ta vara på det på massa olika sätt. Mady och Oscar går i skolan och har massvis med aktiviter under efetrmiddagarna. Liv är nog den jag kommer spendera mest tid med för hon behövs hållas koll på, har jag hört. Hon är nyfiken som man är i den åldern och lådor dras ut hit och dit och saker åker ner från hyllor osv. Men jag kommer med stor sannorlighet spendera den mesta av min tid med alla barnen.

De är otroligt öppna hela familjen och det är så lätt att prata med dem. Eller med Emily, Ben och Mady iaf :) De är extremt välkomnande och det känns som att de verkligen är måna om att flytten och allt ska gå så bra och smärtfritt som möjligt, trots att jag försäkrat de om att jag inte har något emot förändringar och att jag faktiskt inte tycker det ska bli SÅ jobbigt att lämna allt och alla.

Emily lägger verkligen saker på minnet också. Jag berättade nämligen för typ en månad sen att jag har ett smått coca cola beroende och att jag älskar kaffe. Idag så sa hon att på kvällarna kan vi sitta och ta ett glas vin ihop, eller en cola eller en kaffe såklart :)

De har också en boxer-tik på 9 år. Emily sa att hon drar lite när man är ute med henne men att hon är jätte charmig och älskar människor samt att hon är ganska lugn och mest sover. Men när jag kommer dit blir det andra bullar. Då vill jag nämligen ha med henne ut på äventyr i skogen (tänker inte gå vilse) och ha massa gos och kärlek som bara en hund kan ge.

Så där, då kanske ni har fått en liten bild va det är för några jag ska spendera mitt kommande år med. Även fas jag inte har träffat de än kan jag nog redan säga att de är totally frickin awesome och att jag har haft en jädra tur!

Hur de ser ut får ni se senare när jag anlänt, tagit bilder och checkat av så det är okej att lägga upp dem på bloggen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0