Dyk i bara!

Japp, har dykt hela helgen och inte hunnit med mycket mer. Även fast dykning inte är den mest ansträngande sporten så är man helt slut efteråt! No need to count sheeps, om man säger det så. Det va en trött Martina som somnade framför tvn i morgonrock och nyvättat hår lindat i en turban innan 20.00 igår och vaknade 08.45 imorse.

Första utedyken i lördags var så nedrans kalla att jag va nära på att skita i det. Jag frös som en gnu (kanske inte bästa jämförelsen men ni fattar). Mellan dyken hoppade jag runt på stranden i vinterjacka, mössa och vantar för att få igång blodcirkulationen och tillbaka värmen. Det gav inte jätte mycket och så fort jag hoppade i vattnet för nästa dyk började jag darra som ett satans asplöv! Nej, jag va mindre nöjd med dessa dyk!



Men alla har ju hört "det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder" och ännu en gång visar det sig att de gamla ordspråken stämmer. För efter lördagens misslyckade klädesval, tog jag och satsade ordentligt och köpte mig ett riktigt varmt underställ. Extrem plus, heter det så ni kan ju tänka er. Men det va mitt bästa köp ever för söndagens dyk blev en helt annan upplevelse. Jag kunde verkligen njuta av att dyka i 8 gradigt vatten, och det säger väl en hel del!


Nöjd innehavare av ett dykcert och ett extrem plus underställ!

Kommentarer
Postat av: Dorgnis

Snyggt jobbat! Hur var sikten?

2011-05-10 @ 11:18:10
Postat av: Martina

Sikten va faktiskt ganska bra. 10 meter så det va inga problem med att se de exotiska abborrarna :D

2011-05-10 @ 11:44:11
Postat av: Matte

Haha asså bilden längst ser e så rolig :D

2011-05-10 @ 12:15:20
Postat av: Björn

Ser grymt roligt ut, men vem behöver dykar kläder? :D

2011-05-10 @ 19:18:07
Postat av: Martina

Hahaha ja michelingubben kan slänga sig i väggen!



Jadu Björne, om du ska va i vattnet mer än 2 sekunder kan det va en fördel :P

2011-05-11 @ 01:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0