Tuva liten

Igår va jag ju ner till Askersund med Tuva och Therese. Vi hälsade på Kila som hade det hur bra som helst. Det kändes jätte skönt att se. Det enda som va jobbigt va att när vi kom dit så va hon så intresserad av Tuva så hon hälsade knappt på mig och sen har Kila alltid vart sån att när hon är lugn och vi har vart borta så höll hon sig till mig. Hon antingen satt eller låg precis brevid mig och liksom tydde sig till mig. Inte nu längre dock nu tydde hon sig till hennes nya matte Ulrica. Trots att det va jobbigt att se sig brädad så va det ändå härligt att se att hon hade funnit sig tillrätta och verkligen såg Ulrica som hennes nya ledare.
Men anledningen till att vi åkte ner va ändå för att Tuva och hennes nya potentiella ägare, som dessutom är Ulricas bästa vän, skulle träffas. Det gick jätte bra det med så imorgon säger vi hejdå, eller nej, ses senare, till lilla Tuva som även hon flyttar till Askersund. Verkar vara en kanon familj. De bor på en gård med hästar, hon är utbildad hundinstruktör och är aktiv med träning, hon är veterinärassistens så Tuva kommer få följa med till jobbet och hon kommer att få träffa Kila mist en gång i veckan. Dessutom har hon en collie kompis i huset :D
Det känns verkligen jätte bra och jag fattar inte hur jag kan haft sån tur med att hitta nya familjer till mina änglar. Både Kilas och Tuvas nya familjer är sånna man bara drömmer om att hitta till sina hundar om det skulle bli aktuellt.

Kommentarer
Postat av: matte

Åh sommar, längtar som saten!

2011-03-07 @ 13:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0