Sälen dag 1

Bilresan gick jättebra och förvånadsvärt fort. Jag körde ju hela vägen själv och hade förväntat mig världens längsta bilresa men med lite bra musik, cola och godis gick det som på räls.

Sen dess har det vart lek och bus men vi har även vart lite kreativa jag och Gurra. Han hade bara en mask (sån där som man har över ansiktet) så vi tillverkade två till. Han va lite pessimistiskt där i början och undrade hur vi skulle kunna göra sånna men när jag förklarade att vi kunde klippa kartong, måla den och sen sätta dit ett snöre blev han mer optimistisk.

Har även tagit hand om lilla Alva. Höll på och multi-taska med att själv äta och mata henne. Sen började hon göra konstiga ansiktsuttryck och jag hade mina misstankar om vad det betydde. Fick dom befräftade när det smattrade till i blöjan och jag överväldigades av en mindre trivsam doft. Här överlät jag ansvaret på Mickis.

Funderar starkt på att ta skidlektioner medan jag är här. Victor går på skidträning och idag hade dom lärt sig göra 360 i backen, fast på marken så klart. Han kanske blir min lärare :)

Dagens bästa kommentar:
Gurra "Mamma, vad är det här?"
Mickis "Det är en musmatta."
Gurra "Vadå, ska mössen va på den?"

Dagens näst bästa kommentar:
Gurra om sina kallingar "Pappa, egentligen är det här trosor."



Maskerna jag och Gurra gjorde. Min till vänster är en katt och hans till höger är en tjur.


Kommentarer
Postat av: matte

360 i backen? Även fast det inte är i luften så låter de som något skulle få mig att ramla för o sen glida baklänges hela vägen ner :D



Låter som du har kul i vinterland, hälsa alla :)

2011-03-15 @ 00:26:28
Postat av: Martina

Jadå jag har det jättekul! Ska ner till byn nu och ta en fika tänkte jag :)



Haha det är bäst att du lämnar sånt till proffsen, med andra ord, din 7åriga systerson :P

2011-03-15 @ 12:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0