Martina lär sig åka skidor

Solen sken, humöret va på topp och det va fullt ös i barnbacken idag!

Victor skulle ju lära mig åka skidor idag, men efter första åket tappade han intresset och drog istället iväg till de stora backarna med sin tjej Wilma. Så den jag fick ta lärdom av va Gustav 4 år.

Han visade sig dock vara en utmärkt lärare. Det va bara att härma honom så klarade man sig galant nerför backen. Vi racade ett par gånger. I början vann han helt klart, men i slutet va jag till och med tvungen att hålla igen för att låta honom vinna. Så duktig lärare va han!

Det va bara en incident i liften. Stod och förberedde mig i liften och såg till att jag höll stavarna som jag skulle och att skidorna inte va korsade så att jag inte skulle ramla när jag väl åkte iväg, när jag helt plötsligt fick en smäll i bakhuvudet. Det va knappen ifrån liften som slog till mig. Va väldans glad att Victor hade övertalat mig att satsa på säkerhet före komfort och stil, och därmed fått på mig en hjälm. Så jag skrattade bort pinsamheten av händelsen och hoppade på nästa lift.

I slutet va jag sugen på att prova på de stora backarna, efter ca 10 åk i barnbackarna men barnen hade tappat gnistan och ville inte åka något mer. Tänkte försöka övertala gänget att åka upp imorgon igen. Vi håller tummarna för att jag lyckas :)

Kommentarer
Postat av: syster

så bra!!!!! Du är redan saknad här :(

2011-03-21 @ 17:31:25
Postat av: Martina

Jag saknar er med! Kanske kommer upp igen till påsk :P

2011-03-21 @ 21:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0