Beer-tour

Klockan är strax innan 07.00. Har vridit och vänt mig hela natten. Antar att jag vart rädd att försova mig efter jag va ute igår och ska upp med barnen 07.30. Alltså jag va hemma typ vid 00.00 (vet att Mickis skulle kunna kommentera utgången :P).

Anyways, hur rolig kväll som helst. Hade messat med Maura som hade sagt att det va casual slothing som gällde. Jag körde på en skjorta med bälte, jeans och mina nya skor. Kändes lite underklätt men jag tänkte; Aja, kan skylla på att jag är svensk i värsta fall. Sen började vankandet. Jag va så överexalterad över att äntliglen få gå ut här i USA. Sen kom Maura, hon hade en fleace tröja, jeans och flipflop och började skratta när jag sa att jag trodde jag skulle vara underklädd. Sen körde vi iväg i hennes bil (en lexus, som är skiiiiitfiiiin). Maura gick igenom vilka som skulle vara där och ungefär så här lät det "Scott och Heidi, de gifter sig i augusti, Pete och Holly, de gifter sig i september..." (de hette inte dessa namn men ni förstår principen) och så fortsatte det. Majoriteten av de som va där skulle gifta sig. När jag berätta att vi oftast inte gifter oss i Sverige blev de jätte chockade.

Men iaf, vi va typ 10 pers som träffades, alla som jag pratade med va jättetrevliga och roliga. När de fick reda på att jag skulle va här i ett år så anmäldes jag till beer-tourn. På stället vi va så fanns det något som kallas beer-tour, de har 100-nånting sorters öl och beer-touren går ut på att dricka alla. Så jag har fyra olika på mitt kort nu (ser ut som ett bankkort) och när du når vissa milstolpar får du priser.

Eftersom alla skulle jobba så drog vi därifrån runt 23.00. Jag, Maura, hennes kille Andy och en kille som hette Justin drog hem till Maura och efterfestade i typ en timma. Där kom vi fram till att det va ganska kul att jag som svensk hade vart i New York men inte de som va amerikanare haha.

Önskar att jag tagit bilder men det kommer defenitivt fler kvällar. Haha igår så hörde jag Maura säga definitely ett par gånger och sen va det kört. Det blev mitt favorit ord för kvällen. Allt va definitely! Men jag fick jätte mycket komplimanger för min engelska så det va inte det enda ordet jag gick runt och sa :P

Kommentarer
Postat av: Sandra M

Haha Mitt ord är absolutely :P haha vet inte varför men hört det många gångar att folk säger att jag säger det mkt :P



Glad man blir att du har det skojj där iaf :D

2011-06-10 @ 19:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0