Tornadovarning

Första dagen själv med barnen gick jättebra. Utöver all förväntan. Liv har en sleeåover hos mormor. Hon hämtade henne 17.00 så sen dess har det bara vart jag, Gunnar, Oskar och Mady. Oskar och Mady har i stort sett bara vart till hjälp. De har knappt vart jobb överhuvudtaget. Gunnar har sovit ganska mycket men han har vart lite grinig när jag försökt fått han att sova. Men allt gick bra iaf. Vi va iväg till parken en sväng och de stora barnen har lekt med sprinklen.

Nu sitter jag på golvet i tv-rummet och bloggar medan Jordan ligger brevid mig och sussar gott. Vi håller ett öga på tvn för det är storm- och tornadovarningar här omkring. Det är lite sjukt för det har vart hur lugnt som helst ute fram till för ungefär 15 minuter sen. Förstår ordspåket "lugnet före stormen" nu.

Har markerat ut där jag bor. De markerade områdena är stormen och de röda områderna är där det är risk att en tornado bildas. Stormen rör sig åt vårt håll och är just nu typ 20 minuter härifrån. Lite spännande är det allt måste jag erkänna.


Alltså det är typ naturkatastrofer om man kan kalla de det i hela USA. Dammar längs mississippi håller på att gå sönder, stora bränder i Arizona, översvämningar i Michigan, stormar i Iowa och Illinois samt värmerekord över större delar av USA. Det är så varmt att skolor har stängt igen, folk har dött och de har speciella nedkylnings center för de som inte har ac.



Kommentarer
Postat av: Lina

Nej men usch. Martina kom hem NU. Din mamma kommer få en hjärtatack när hon läser detta :(

2011-06-09 @ 07:17:43
Postat av: matte

day after tomorrow! nu kör vi!

2011-06-09 @ 14:16:15
Postat av: Pappa

det ger lite spänning i livet om det inte blir för mycket av det

2011-06-09 @ 18:51:47
Postat av: Martina

Hahahaha Lina då! Så illa är det inte. Läs vad pappa skrivit istället :P



Matte: Verkligen. Glömde till och med tornadon i missouri för typ en månad sen. Den värsta på 60 år och ödelade typ en hel stad och fler än 100 döda.

2011-06-10 @ 01:05:38
URL: http://martinawicander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0