Skåningar alltså

Det är inte bara engelskan man inte alltid förstår. Emma är från skåne och det har hänt ett par gånger att jag har behövt frågat vad i hela friden hon menar. Idag tillexempel satt hon och pratade om att hon ville köpa nypotatis men att det va så svårt att hitta här. Jag funderade en liten stund, och kom sen fram till att hon måste prata om färskpotatis, och javisst det gjorde hon ju. Sen kom vi in på hur sår börjar klia när de läker. Emma kläcker då ur sig att så får druvorna kommer så kan hon inte låta bli att klia. Jag är helt lost och fattar inte hur druvorna kom in i bilden tills hon förklarar att det är skånska för sårskorpor. Jag menar wtf?! DRUVOR?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0