Lugna lördag

Blev en lugn lördag. Drog iväg till shoppingcentret igen. Nu hittar jag ju lite bättre här så jag gick in till JCPenny, min nya favorit affär, på en gång och hittade 2 jättesnygga toppar för 40 och 36 dollar men när jag kom till kassan hade de rea den dagen så de kostade bara 36,40 dollar för båda! Ska ha ena nästa helg när vi ska iväg och parta i Iowa city! Annars köpte jag bara en plånbok, mascara och en platta miller lite. Ölen är tokbillig här, 18 dollar bara. Det som är jobbigt när man handlar här är att man aldrig vet vad något kostar med 100% säkerhet för momsen tillkommer efter det utsatta priset.

Jobbade först mellan 12.30-15.00 sen 19.00-00.00. Hade kollat fel på schemat så det blev ingen fest i Dans hus för mig. Sena passet bestod mest av att chilla i soffan med Oskar och glo på tv. Oskar fick mig att börja följa iparty with victorious. Tokbra serie. Kanske lite barnslig men det skiter jag i :P

Imorgon ska jag ha möte med Kathy, min LCC (typ min närmsta kontaktperson från cultural care) 13.00 och sen bär det av upp till Iowa city där jag ska träffa Sofie, en annan svensk au pair.

Jag och en tjej som heter Elin har börjat planera en trip till DC helgen 8-10 juli. Måste börja resandet ganska omgående om jag ska hinna med de flesta av de sevärda städerna i USA. Har planerat ca 1 resa i månaden fast i augusti och september blir det nog dykning istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0