Kulturkrock #1

Jag har träffat världens största Sverige fanatiker! Vi va idag hemma hos Emilys mamma aka Pam aka mormor på middag idag. De va jätte trevligt och supermysigt. Deras hus ligger precis brevid mississippi-floden och de har en egen strand. Den va däremot översvämmad nu men iaf! Hur som helst Pams mormor och morfar va ju svenskar och imigrerade till USA och Pam är väldigt stolt över sitt svenska ursprung så hon har typ 50 dalahästar, välkomstskyltar och massvis med andra svenska prylar. Till och med en Sverige karta som hon tog fram för att jag skulle kunna peka ut vart Örebro låg. Helt fantastiska människor både hon och papa Don.

Annars har vi idag styrt telefon till mig. Min gick inte låsa upp så jag fick en iphone 3 istället. Så nu kör jag med fyran som en ipod och trean som en telefon.

Vi har också vart på Oskars fotbollsmatch. Det gick väl inte jättebra för hans lag. De blev som Oskar sa creamed.

Dagens kulturkrock är chips. Chips är som pommes här. Man äter det vid sidan om hamburgare, mackor, you name it. Så idag blev det chips både till lunch och middag. Jag tackade dock nej till middagschipsen. Försöker passa mig lite så jag inte kommer hem och väger 20 kg mer. En annan kulturkrock va att vi alla drack 2-3 glas vin till maten och sen körde hem. Pam sa att man kan dricka 2 glas eller mer men om man dricker mer så är det bara att vägra blåsa om polisen stoppar en haha. Härlig dam det där!

Nu måste jag sova! Ska upp 07.00 för 07.45 ska vi åka med Mady till simskolan.


Kommentarer
Postat av: Lina

Haha du får säga till om jag ska skocka ner nått riktigt svenskt till hemma som hon saknar i sin samling :D

2011-06-06 @ 08:49:40
Postat av: Matte

Chips till maten, den idén gillar ja!

2011-06-06 @ 11:58:09
Postat av: matte

va hände med kortet på regg-skylten?? vill se! :)

2011-06-06 @ 12:03:54
Postat av: syster

Tycker att du ska skippa vinet till maten fall du ska köra bil för fy om det skulle hända något när du kör med dig eller barnen!!!Så kom ihåg inge alkohol om du ska köra det måste du lova mig!!!!

Jag kan ju skicka en ny dalahäst från sälen till mormor om du vill?

pöss

2011-06-06 @ 21:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0