Iowa city

Iowa city va toppen! Det va jättekul att träffa Sofie och ha någon att prata svenska med. Har inte pratat svenska med någon på över en vecka förutom med hunden, inte riktigt samma sak. Alltså det är jätte kul att prata engelska hela tiden men ibland saknar man svenskan eftersom man är helt bekväm med det.


Hur som haver så va vi på gallerian i Iowa city. Haha de hade en hockey-rink, där de faktiskt spelade match, inne på gallerian och en karusell. Jag älskar USA, det är bara här de skulle falla sig in att mixa sånna saker. Va inne på Victoria's secret och shoppade 5 par trosor, haha älskar dem, de är text på rumpan där det bl.a står party in the USA, just visiting och lite annat, och så köpte jag en Iowa Hawkeyes tröja, kommer behöva den i höst när fotbolls-säsongen kommer igång här. Va inne på lite andra affärer som forever 21 och så men jag försökte begräns min shopping eftersom jag hellre vill resa så mycket som möjligt medan jag är här. Komma hem med upplevelser istället för kläder, om ni fattar ;)


Jag och Sofie tog oss sedan in till downtown Iowa city. Vi tog en snabbfika på starbucks innan hon visade mig runt. Det började dock regna och klockan tickade iväg så vi avbröt det hela efter inte så jätte lång stund. Vi får göra ett nytt försök en annan gång!

Va sen iväg på Bridesmaids med Maura. Herregud vilken rolig film! Alltså jag tror inte jag skrattat så mycket till någon film. Megan ägde! I slutet av filmen behövde jag bara se hennes ansikte för att börja asgarva. Har du inte sett den? SE DEN!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0