I love New York!

Det ar ett faktum! Vilken stad! Jag kan efter en dag saga att jag alskar den av storre delar av mitt hjarta.

Vi borjade dagen med lite lektioner. Av nagon anledning sa blir det alltid jag som far redovisa infor alla nar vi gor gruppgrejer. Men det gor inget. Jag har inget emot att tala infor folk utan kan till och med tycka att det ar kul.


Vantar pa att fa redovisa min grupps arbete/svar

Sen sa begav vi oss till The city! Jag kommer lagga upp massa bilder sen pa facebook men det far bli imorgon eller i overmorgon nar jag har kommit till vardfamiljen for det gar hyfsat langsamt att lagga upp de har.

Vi borjade turen med att en tripp i stan. Vi hade en guide som hette Sheila och hade den porrigaste rosten jag nagonsin hort. Den va sa grym att jag va tvungen att spela in nar hon pratade. Om hon inte orkar flanga omkring pa manhattan kan hon alltid satta sig i telefonen och prata med snuskgubbar for det skulle hon och hennes rost tjana multum pa. Vi sag alla se vardigheter som empire state building, rockefeller center, madison square garden, central park, SoHo osv. Vi tog sen farjan till staten island och kikade pa frihetsgudinnan. Efter det drog vi upp till toppen av rockefeller center och sag hela NYC fran ovan. Vilken stad alltsa! Jag ar kar!

Vi hade lite egen tid sen sa jag, Emma och Rebecka knallade runt i staden men hangde mest kring time square. Vi shoppade lite men inte allt for mycket eftersom jag redan har overvikt pa vaskan som det ar. Blev nagra I love NY trojor (ganska givet), nya solglasogon och en klanning som jag nog ska ha imorgon nar jag traffar vardfamiljen for forsta gangen. Maste saga att allt va sjukt billigt. Kopte 5 I love NY-trojor for 10,99 dollar (sag dock sen ett stalle som salde 9 for 10 dollar), solglasogonen kostade 8 dollar och klanningen 21 dollar.  

Vi motte sedan upp resten av vid empire state buildning och sen va det dags att aka tillbaka till long island och skolan.

Nu maste jag satta igang att packa for imorgon aker min buss till flygplatsen 09.00 och allt maste va klart ikvall for vi kommer inte ha nagon tid imorgon. Sen 12.35 bar det av mot Iowa! Sa imorgon rapporterar jag darifran!

Kul att se att sa manga ar intresserade av vad som forsigar nu, statistiken har tredubblats sen jag akte :)


Kommentarer
Postat av: matte

Är husen höga då?:)



Lycka till i Iowa!

2011-06-04 @ 12:03:29
Postat av: syster

Trevlig resa i morgon PÖSS!!!! Love u

2011-06-04 @ 18:21:18
Postat av: Martina

Tack sa mycket Mickis! Love u 2!



Matte, det beror pa fran vilken perspektiv man ser dom men jag skulle nog vilja saga ja.

2011-06-05 @ 06:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0