Home, sweet home

Da va jag antligen framme i Bettendorf, Iowa. Det har vart en handelserik dag som borjade pa skolan klockan 07.00 (skulle egentligen ga upp 06.00, men vem ar overraskad?) och grejade med det sista innan vi skulle motas i aulan 08.00. Dar fick vi info om hur vi checkade ut och grejade med det sista innan de slangde pa oss pa bussarna 09.00.

Darefter var jag pa resande fot i 6 timmar innan jag nadde fram till Bettendorf. Mitt flyg var tidigt sa jag kom dit fore familjen, vilket inte va sa kul for dem, da de forberatt en overraskning med skyltar och ballonger. Vi tog sen en liten rundtur inne i staden och jag fick se standard stallena de brukar hanga pa, som supermarketen och var de handlar glass osv. Sen akte vi hem och jag fick se mitt rum och min bil. Haha, imorgon ska jag lagga upp en bild pa min regskylt. Den ager! Mitt rum ar jattefint, verkligen. Det kanns jatte hemtrevligt och mysigt och mitt badrum ar gudomligt.


Mitt rum och skyltarna som barnen kom springandes med pa flygplatsen. Det hangde ocksa ballonger ovanfor sangen men dom va lite for lockande for somliga.

Mitt badrum, duschen syns inte men den ar lika fin den!

Sen tog vi en ol och kopplade av lite innan vi, ungefar 2 timmar efter att jag kom, akte pa min forsta amerikanska bbq-fest. Dar fick jag traffa lite vanner till familjen och sa lekte jag en hel del med barnen. Jag har typ gatt och kara ner mig i Liv. Jadrar vilken sot unge! Fast jag lar andra uppfattning om ett par dagar enligt Emily och Ben. Hon har inte det basta ryktet, haha. Mady och Oskar ar jatte roliga. Vi va ute och spelade fotboll och basket i tradgarden och jag och Mady pratade ganska mycket musik. Vi har samma musiksmak sa vi delade lite latar.

Imorgon ska vi ivag till barnens mormor, som verkar vara valdigt farsinerad i att jag ar svensk. Jag tycker det ar kul for hon skulle visa mig hennes svenska samling imorgon haha. Sa nu ska jag sova lite och vakna upp till amerikanska pannkakor med sirap (jag fick valja frukost) :)

Natti natti

Kommentarer
Postat av: syster

super fint rum!!!

2011-06-05 @ 14:59:20
Postat av: amanda

åh vad mysiga de verkar vara som ordnar så mkt för att du ska komma :)

2011-06-05 @ 19:37:12
URL: http://amandalundwall.blogg.se/
Postat av: Sandra M

Gud vad gulliga skyltarna var! haha... Du kommer nog aldrig vilja komma hem :P Verkar som du har det kanon bra där!

Ta väl hand om dig gumman :)

2011-06-06 @ 14:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0