Fint folk kommer alltid sent

Va lite bakis idag när jag vaknade måste jag erkänna. Men det va bara att ta en cola, en dusch, sätta på sig conversen (eftersom jag fått skoskav av löparskorna) och sen bege sig mot Iowa City och au pair träffen. Åkte runt i en evighet och försökte hitta mötesplatsen. Jag ringde tillslut Kathy, min LCC, och frågade var det va vi skulle mötas. Jag va tydligen i fel stad. Så när jag fick stadens namn och gata så hittade jag tillslut rätt, en timma sen bara.

Där fick jag träffa alla andra au pairer som bor inom en timma från mig. Det är lite långa avstånd och man vill ju helst ha kompisar i samma stad men det va kul att träffa alla. Vi vandrade i terräng mot ett vattenfall. Så jag brände nog bort en del av kalorierna jag klunkade i mig igår.



Väl hemma sen så drog jag och Emma ut och käkade på Red Lobster. Hur gott som helst men portionerna är inte att leka med. Först fick vi in förätterna som ingick. En storsallad och bröd som jag åt mig mätt på. Sen fick vi in maten. Jätteportioner! Så jag åt några räkor och sen fick jag ta resten som doggybag. Varför har inte vi doggybag i Sverige? Det är ju helt kanon för då behöver man inte ha dåligt samvete och känna att man slösat bort massa pengar om man inte orkar all mat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0