Dagen som jag langtat efter sa

Nu ar vi antligen framme pa au pair skolan. Klockan ar 09.53 pm dvs 03.53 hos er. Det ar inte konstigt att man borjar bli trott. Det har vart sa mycket under dagen sa jag kan inte blogga om allt men jag drar igenom det viktigaste/roligaste innan sangen kallar.

Flyget gick jatte bra. Traffade tva stortskona tjejer som heter Rebecka och Emma som blev mina resekamrater och skolkamrater for den delen. Servicen pa planet va grym. De lastade fram mat, pa dryck, pa dryck, pa mat osv hela resan och man behovde inte betala nagot.

Vi landade i New York runt 13.00 amerikansk tid och blev uppmotta av Billy, busschaufforen aka varldens mest harliga busschauffor. Fast inte nar han borjade mobba mig for att han horde att jag skulle till Iowa. Han tog iaf vara vaskor och sa skulle vi mota upp ett gang andra tjejer ocksa. Deras plan va daremot sena sa han skulle bjuda oss pa starbucks. Vi ar ju dock svenskar, och inte vana vid att man beter sig pa detta satt sa vi gick och kopte var egna frapuccinosar. Om nagon laser det har som traffar Alex, halsa att dubble chocolate chip frappisen va godare an jag kunde forutstallt mig.

Efter tre timmar va vi pa vag bort fran flygplatsen. Da va vi allt som allt tio tjejer fran Sverige, Tyskland, Osterrike, Polen och Holland, plus Billy. Vi akte fran Newark i New Jersy vidare till Manhattan och det slutgiltiga malet va Long Island. Denna fard tog daremot nastan tre timmar pa vagar som kandes som att det istallet skulle vart terrang, sjuktdaliga vagar har de har. Dodens dod kandes det som da. Men Billy stannade efter halva vagen och kopte pizza till oss.

Val framme pa skolan blev vi tilldelade rum. Jag delar rum med en tyska som ska till Ohio. Det ar inte sa manga som ska dit vi ska sa aven fast vi inte ens ska till samma delstat sa kommer vi bo narmare varandra an nagon av de andra tjejerna.

Ar nojd med min forsta dag har. Har hunnit dricka riktig frappachino, atit amerikansk pizza, redan vart i tva delstater, sett empire state building, frihetsgudinnan och brooklyn bridge, nu blir det sangen. Duschen har redan fatt sitt besok av mig, toaletterna ar nagot jag helst undviker (jag vet inte hur dessa tjejer lyckas men inte ens killtoan ar sa har illa hemma) och sangen ar baddad. Bara vissingarna som ska fa sitt ocksa.

Bilder och mer uppdateringar kommer imorgon. Tjingiling!

Kommentarer
Postat av: Björn Jansson

Låter grymt härligt, glöm inte att fortsätta blogga nu! :D

2011-06-01 @ 06:53:08
Postat av: amanda

skönt att du kom fram ordentligt !

2011-06-01 @ 07:22:42
URL: http://amandalundwall.blogg.se/
Postat av: Lina

Shit vad avis jag är nu :D längtar tills i vår. Ska verkligen göra allt jag kan för att kunna komma och hälsa på :)

2011-06-01 @ 12:58:17
Postat av: Matte

Its a party in the U.S.A !!!

2011-06-01 @ 19:29:14
Postat av: syster

Skönt att höra att det går bra!!!! Pöss

2011-06-02 @ 10:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0