Bishop hill

Hann inte uppdatera igår innan stormen va på väg och då stängde vi av bredbandet så inte stormen skulle slå ut det.

Så igår morse åkte jag och Emma till Bishop Hill, ett litet samhälle med svenskt ursprung som försöker behålla väldigt mycket av det. Men med oturen på vår sida va hela byn stängd förutom 2 restauranger och en affär. Affären va däremot jätte rolig att titta i. De hade allt, sill, servetter, pärlsocker, kokböcker, dalahästar, GODIS, osv. Så jag köpte på mig kexchoklad, marabou mjölkchoklad, lösgodis, geléhalllon, polkagrisar, marsan sås, småkakor och en kalender med alla evengemang där. De har bl.a svensk julmarknad, midsommarfirande, jordbruksdagarna, valborg och massa mer.


Emma och Ernst i Bishop hill.

Va sen iväg till gallerian. Vi fixade naglarna för 17 dollar! Alltså fattar ni hur billigt det är? Hemma på min salong kostade det 700 kr. Avslutade sen dagen på starbucks med en smothie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0