American style

Lördagen va jätterolig. Vi va ett gäng som va hemma hos Maura och drack och spelade spel. Jag fick lära mig något nytt spel där man va i två olika lag och har två plattor med hål i. Sen står man ungefär 10 meter ifrån plattan där man ska göra mål och så kastar man typ ärtpåsar. Träffar man plattan fick man 1p och prickade man hålet så fick man 3p. Det kändes lite som kubb ala americano. Jag och Maura spelade mot Andrew och Justin. Vi förlorade stort! Men jag är ganska nöjd med min insatts, med tanke på att det va första gången jag spelade det.

Vi drog sen till Caddy's igen där vi satt på deras uteservering. Det blev vääääldigt mycket bröllopsprat eftersom 2 par av de som va där snart skulle gifta sig. Eftersom det är så ovanligt att vi i Sverige gifter oss så kändes det inte som att jag hade några kommentarer att slinka in med i just denna konversation. I övrigt va kvällen kanon.

Har ännu inte bestämt datum än till fallskärmshoppningen. Försöker få med mig ett gäng som vill hoppa samtidigt men jag satsar på 4 juli helgen. Förhoppningsvis hoppar de då men det finns en stor risk att de inte gör det med tanke på att independence day är på måndagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0