A taste of Chicago

Efter en dag inne i storstaden Chicago ligger jag nu i sängen på hotellet och tänker blogga lite om det för er.

Från förorten Hinsdale, där vårt hotell ligger, tog jag tåget in till Chicago. Det va riktigt fula tåg som såg ut att vara från 80-talet eller inlånade från något U-land. Det märkts att de inte satsar på tågtrafiken här som vi gör hemma i hela Europa. Chicagos tågstation va mindre än Stockholms och då har Chicago mer än tre gånger så mycket folk.

Jag började med att göra lite sightseeing och riktade in mig på att se Willis/Sears-tower. Jag köpte en så kallad fast ticket och med den fick man gå före hela kön. Kostade dubbelt så mycket men slapp att stå i kö i mer än en timma. Där åkte man upp till 103:de våningen och såg hela staden. De har även ett skydeck där man går ut på glasgolv och ser ända ner till marken under ens fötter.

Gick sen mot Millenium park. Där jag gick och titta på konstverk som the bean och buckingham fountain. Sånna som ni kommer känna igen när ni får se bilderna jag tog. De är med i många filmer.

Det va också Taste of Chicago festivalen där de har massa stånd med mat och dryck som man får gå runt och provsmaka. Vissa kostar nån dollar medan andra va helt gratis. Eftersom festivalen va vid millenium park så fick jag också gå runt där.

Jag gick sen ner till Chicagos rodeo-drive där alla värdiga affärer finns. Va dock helt slut när jag kom fram så det blev ingen shopping för mig alls. Gick runt och tittade och va nära på att köpa en Michael Kors-väska men kom fram till att jag hellre åker till DC för de pengarna. Flygbiljetterna dit och hem kostade till och med midre än den väskan.

Men över det hela så är jag riktigt nöjd men Chicago. Kommer ta mig hit fler gånger. Med familjen kommer vi nog åka hit 5-6 ggr till innan mitt år är slut och jag och Emma har planerat en resa till Chicago och six flags.

Bilderna kommer när vi är hemma för jag har ingen sladd med mig.

Kommentarer
Postat av: matte

vi får åka till six flags när vi kommer också :)

2011-06-27 @ 09:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0