Sen senast

Eftersom jag suger på att blogga så kommer här en uppdatering av veckan som gått.


Fick den här bilden och ramen av Pam i tisdags tror jag det var. Det är från 4th of July!


Träffade Dale den engelska fotbollscoachen aka the penguin pickerupper. Yup, där hemma jobbade han på ett zoo nära en flygplats. När pingvinerna tittade på alla plan som åkte förbi ramlade de ofta bakåt och kunde sen inte komma upp. Hans jobb va att plocka upp dem, lyckades han lura i mig. Han hade ett jävla pokerface!


När jag först kom hit gillade jag inte twislers alls. Tyckte de bara smakade konserveringsmedel. Men man vänjer sig vid att allt smakar lite mer koncenrerat här så nu är jag besatt!


I fredags va jag över till Rock island och the district. Där mötte jag upp med Tommy och Graham. De är här och spelar fotboll. Tommy är från England och Graham är från Irland. Ett tag va vi ett gäng på en svensk (jag :P), en engelskman, en irländare, en mexikan och en amerikan. Jag skulle vilja säga att jag lyckats ganska bra med det kulturella utbytet!


Igår hade jag och familjen vattenkrig. Vi laddade upp med vattenballonger men det slutade med att vi tog flaskor och hällde över varandra och sen spårade det helt när Mady tog trädgårdsslangen.


Mady och Oskar hade ett Lemonade stand och tjänade 61 dollar! Som Mady sa they earned some big bucks!


Idag grillade vi kyckling i amerikansk anda. Man trär kyckling över en ölburk och sen låter den grillas så. Jag va dock för bakfull för att va med under hela grillningen så jag tog en 5 timmar power-nap istället så jag va fit for fight när jag och Maura drog iväg och såg Harry Potter i 3D på IMAX. Känns sorligt att det är slut nu...

Utöver detta så är det inget direkt spännande som hänt förutom att jag har bokat fallskärms hoppningen nu. Men av respekt för pappa och Mickis så får ni inte veta när förens jag gjort det :P

Kommentarer
Postat av: syster

Älskar att läsa din blogg!!!! Saknar dig syster yster love u

2011-07-20 @ 21:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0