Skydiving

Bilresan till flygplatsen innehöll ett paket twislers, hög musik och x antal felkörningar. Men jag hade räknat med felkörningar så jag såg till att åka 1½h innan jag skulle va där, vilket betydde att jag hade 50 minuter på mig att köra fel. Men så mycket behövdes inte för jag va där 20 minuter i förväg!

Jag träffade sen två andra som också skulle göra tandem hopp och ett par erfarna hoppare också. Jag va iaf den första av oss tandemhoppare som fick hoppa. Det gick fort att gå igenom all teori jag behövde veta och sen att få på selen också och rätt som det va satt jag i planet på väg upp till 10 000 feet. Det va här jag börjde bli nervös. De andra som va med i planet va dock väldigt roliga så jag blev inte allt för nervös.

När vi kommit till den höjden vi skulle frågade instruktören mig: are you ready to skydive? Mitt svar va självklart YEAH! Så dörren öppnades och här tänkte jag att jag förstår varför folk påstår att jag är galen. Och så hoppade vi!

Älskade de fria fallet! Det kändes inte som 30 sekunder utan tiden bara flög (haha) iväg. Men när vi öppnat fallskärmen och försökte oss ner så va vinden lite knepig och ville inte släppa ner oss. Så Dennis (instruktören) va tvungen att göra ett par kraftiga svängar och jag är inte bra med saker som åker runt runt. Lägg till lite nervositet sen innan, vad får vi? Jo, en spyende Martina såklart!

Men vi kom iaf ner tillslut och jag älskade hela upplevelsen förutom delen där jag förlorade alla mina nyätna twislers. Så jag har bestämt mig för att ta cert :) Älskade alla människor där också. De flesta av oss stannade kvar till 23.00, tog en öl, snackade skit, gick på styltor och bara hade allmänt kul.

Bilderna från själva hoppet och videon med kommer senare.


Kommentarer
Postat av: amanda

hahahaha spydde du !? vad i helvete, rakt ut i luften ?

2011-07-21 @ 06:50:20
URL: http://amandalundwall.blogg.se/
Postat av: Björn

trodde inte att du av alla personer skulle göra det :D

2011-07-21 @ 18:14:24
Postat av: Björn

Alla tackar för kortet btw

2011-07-21 @ 18:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0