N'awlins ya'll

måste va en av världens underbaraste städer. Atmösfären går inte beskriva och lokalbefolkningen samt alla turister är hur roliga som helst. New Orleans har alla typer av människor och de flesta brinner för musik. Om ni åker till USA är New Orleans ett måste! Det är verkligen en helt unik plats.


Första dagen så gjorde vi all sightseeing i french quarter. Vi kikade på katedralen, frenchmarket, vi va på café du monde, såg katrina museumet och bara sög in stadens atmosfär.


Kvällen kom och vi begav oss mot Bourbon st. Det är typ som the red light district. De har massa vanliga barer och klubbar på en sidan av gatan och alla stripklubbar på andra. De va slappa med att ta leg så Elin som bara är 20 år kom också in överallt och fick dricka.


I NO så finns alla typer av människor och alla pratar med alla, eller enligt Elin så pratar alla med mig och jag med alla haha.


Efter 3 timmars sömn så drog vi sen på en guidad tur med airboats (som dom har i CSI Miami!!) ut i träskmarkena och titta på alligatorer, sköldpaddor, fåglar och den fina naturen.


Andra kvällen gick vi till frenchman st. Där är mer chill och lokal befolkningen tipsade om det. Hade fått i mig x antal drinkar och gick förbi en tatueringstudio. Fick en snilleblixt att det vore kul med en spontan tatuering i New Orleans. Gick därifrån med denna, men även efter att alkoholen slutat verka så älskar jag den!

Vill verkligen tillbaka till NO så jag ska försöka ta mig dit till Mardi gras!

Kommentarer
Postat av: Björn

Ville bara nämna att jag också tyckte att tatueringen var grym :D

2011-07-11 @ 18:20:11
Postat av: Björn

Vad står det egentligen?

2011-07-11 @ 18:20:41
Postat av: Martina

Tack så mycket! Det står Live simply :)

2011-07-12 @ 21:12:32
URL: http://martinawicander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0