Livets Liv

Liv är det näst yngsta barnet jag tar hand om och man ska inte favorisera men jag kan inte hjälpa det.
Jag älskar henne!

Hon är snart 2 år och är så sinnessjukt rolig! Hon får mig alltid att skratta även om det oftast är omedvetet. Hon har fortfarande blöja men börjar bli redo att potttränas snart, vilket märks då hon börjat ta av sig blöjan hela tiden. Idag så smet hon ut på baksidan. Ställde sig med händerna på höfterna och suckade som om hon inte riktigt visste vad hon skulle göra med sin nyvunna frihet. Jag satt på altanen med Gunnar och övervakade henne när hon drog ner byxorna till knäna och va påväg mot blöjan, jag som börjar bli trött på att sätta på henne nya blöjor hela tiden, ger henne en blick och höjer pekfingret samtidigt som jag halv skriker "DON'T YOU DARE!!!!". Hon tittar på mig lite halv chockat, börjar sen skratta och springa därifrån. Med byxorna nere vid knäna.

Alltså ni skulle sätt hur det såg ut! Jag dör fortfarande av skratt bara jag tänker på bilden av henne. Som ni kanske förstår skrattade jag så pass mycket att Ben, pappan, fick rycka in och jaga ifatt henne.

Vad kan man säga?! Hon gillar friheten på mer än ett sätt!


Så här såg hon ut efter att vi målat. Det va som tur va färg som går bort med bara vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0