Roadtrip!

Jag har en hatkärlek till mitt lokalsinne. Det sätter mig i situationer de flesta lyckas undgå, vilket resulterar i sura grannar som får ta ut min tvätt ur toktumlaren då jag är vilse i skogen samt miljöförstörning och dyra bensin kostander. Fast det är ju lite roligt och spännande också.

Körde mamma och Peter till Arlanda idag. Ditresan gick smärtfritt. Hemfärden startade med att vi inte hittade ut från Arlanda. När vi väl kom ut på vägen så kändes det rätt att sattsa på vägen mot Uppsala och Sundvall då de andra alternativen var Cargo city och Norrtälje. Dessutom låg Uppsala åt höger och jag har märkt att jag har en liten förkärlek till höger.

Så Snow, bilen, tog oss mot Uppsala när jag kände att det kanske va lika bra att höra med pappa så jag är rätt ute. Det va jag ju inte men han sa åt mig att fortsätta mot Uppsala och svänga av mot Västerås/Enköping/Sala. Först missade jag avfarten så en usväng senare (inte på motorvägen) va vi på g igen. Vi såg en skylt mot Sala och följde den. Pappa ringde när vi va 1,5 mil från Sala för att medela oss att vi hade åkt för långt men att det även gick att ta den här vägen och sen följa skyltarna mot Västerås. Men sen kom en skylt som hette Enköping och det kändes ju bra liksom. Men inte då. Ännu en u-sväng var nödvändig efter att ha ringt och kollat med pappa. Vi kom tillslut fram till Västerås och därifrån hittade jag hem alldeles själv :D

Efter 1 timmes extra körning och 10 mil i soppapengar fattigare va vi äntligen framme i Örebro med en värkade rumpa och ett glatt humör. Det höll på att sjönka ett tag men inte då.

Så vill jag påstå att jag har lokalsinne? Njae, kanske inte men jag gillart... ibland.

Kommentarer
Postat av: emelia

haha då ska vi verkligen inte ut o åka bil ihop om vi inte vill spendera pengar vill säga för jag har nog sämre lokalsinne än dej ;) haha pusss

2011-02-05 @ 19:58:43
Postat av: manda

HAHAHA din kommentar i min blogg ! jag var iaf 13 år och hade utväxt, du är 22 för fan !!

och som mamma sa "det var modernt då" ;)

2011-02-05 @ 21:56:35
URL: http://amandalundwall.blogg.se/
Postat av: DJ Mattlo

Vilket ös!:) De e kul att åka bil

2011-02-06 @ 13:47:58
Postat av: Martina

Manda nu ska vi inte fokusera oss på detaljer! Färgade utväxten idag dessutom :P

2011-02-06 @ 17:16:44
Postat av: Martina

och btw HAHAHAHAHA det va inte mode då med utväxt. Kolla skolfotona och fundera ett tag vem det är som ska bort :P

2011-02-06 @ 17:17:42
Postat av: manda

hahahah jag älskar ditt sätt att skriva "kolla i skolfotona och fundera ett tag på vem som ska bort" hahahah !



Hur går det med hundarna, har du hittat någon ännu ?

Jag ska höra med min kusins mamma idag, hon masserar oss och hon tävlar ju sm och grejer i agility så hon känner mkt aktivit hundfolk.

2011-02-07 @ 08:04:33
URL: http://amandalundwall.blogg.se/
Postat av: m

jag känner att du som är ny i bloggvärlden måste lära dig av ett proffs.

man kan inte kommentera svaren på kommentarerna i sin egna blogg, om personen i fråga har en blogg.

2011-02-07 @ 08:40:17
Postat av: manda

och bloggproffset kan inte ens kommentera ett inlägg korrekt hahah.

signaturen "m" är jag alltså..

2011-02-07 @ 08:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0