Varför går jag aldrig emot min magkänsla?!

Jag har gått och funderat på hur jag ska göra nästa helg med min dyk-kurs. Typ om jag skulle boka motell och sova där eller om jag skulle pendla dit, hyra utrustning eller köpa osv.

Min mobil ringde idag, den brukar ringa dagligen men, idag va det dykcentret som ville påminna mig om min kurs DEN HÄR helgen.

Jag hade fixat med familjen och allt så jag skulle va ledig nästa helg men som tur va gick det att ändra så jag böt helg och är ledig den här helgen istället för nästa. Ska ner till dykcentret imorgon och pröva utrustning också så jag har det och sen ska jag kolla med motellet idag om de har några lediga rum kvar.

Jag ser verkligen jätte mycket fram emot dykningen men det sög ändå att det va den här helgen för jag och Maura hade planerat att gå på festival i Davenport. Men men det kommer fler gånger, kanske inte här men någon annanstanns i USA :)

Till alla er som fått för er att jag bor på landet:
Nej, jag bor inte på landet. Jag bor i Bettendorf, en stad på 33 000 invånare som gränsar till Davenport med 120 000 invånare. Gränsen märker man inte ens för städerna sitter ihopp. Dvs enda anledningen till att du vet att du är i Davenport är en skylt som säger Welcome to Davenport och vise versa.

Över Mississippi floden har vi två andra städer Moline och Rock Island. Det är samma sak med dessa städer och det går tre broar från Davenport/Bettendorf till Moline/Rock Island. Samman lagt så har alla dessa 4 städer nästan 400 000 inv. Så nej jag bor inte ute på vishan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0