It doesn't matter if it's good enough for someone else

Vet ni en sak jag verkligen HATAR?! Min vikt och människor som bryr sig om den.

Jag vet att det är något jag pratar ganska mycket om. Det är för att jag är en väldigt självkritisk person med, enligt andra, ett extrem kroppsideal. Men det är en del av min personlighet. Jag har alltid vart sån och det är inget jag kan göra något åt.

Nu har jag dessutom lagt på mig massa extra kilon så ni kan tänka er hur besatt jag är nu. Det är inte det att jag tycker att jag är tjock, jag är bara väldigt missnöjd med mig själv nu och är väldigt desperat att göra något åt det. Så jag tänker extremt mycket på det och därför pratar jag mycket om det men det betyder inte att jag vill att folk ska försöka få mig att må bättre eller ändra min åsikt. Ibland vill man faktiskt bara prata om vad man tänker på och hur man känner.

Men när jag pratar om det får jag ALLTID kommentarer blandade med sakrasm tillbaka som "För du är ju sååååååå tjock", "Ska du gå ner i vikt?! Vart ska du ta de kilona ifrån?!", "Du kommer se annorektisk ut om du går ner" eller någon liknande.

Men det handlar inte om vad andra tycker. Det handlar om vad JAG tycker och att JAG ska va nöjd och trivas med hur JAG ser ut. Det gör jag definitivt inte nu och då spelar det ingen roll om någon annan säger "Nej men du är bra så du är" eller någon sån irriterande kommentar.

När jag väl har vart nöjd med min vikt så har folk alltid vart på mig om att jag måste lägga på mig eller att jag bara är för smal. Men så länge jag är nöjd och inte är sjuk, vad spelar det för roll? Kan jag få se ut hur jag vill eller?!



Egentligen, har jag ett sånt fucked up kroppsideal bara för att jag skulle vilja se ut så här? Vill inte alla det?

Kommentarer
Postat av: syster

Jag tror tyvärr att det alltid är något som man är missnöjd med....det är ju tur att nästan ingen är perfekt..Älskar dig..Börjar mitt nya jobb på måndag :)

2011-08-19 @ 20:58:19
Postat av: Sandra Ingesson

Lätt att man skulle vilja se ut sådär! =)

2011-08-19 @ 23:01:26
URL: http://zaijasblogg.blogspot.com
Postat av: Martina

Mickis: Jo, men är det en sån sak som att man har gått upp för mycket i vikt den senaste tiden och faktiskt ganska enkelt kan åtgärda det så tycker jag att man kan få görat utan att bli påhoppad.



Sandra: Jag vet! Och varför då inte sträva efter det liksom :P

2011-08-19 @ 23:52:17
URL: http://martinawicander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0