Vad man får när man blandar en svensk, en amerikan och en flaska rött

Igår kväll va jag över till Maura efter att jag slutat. Vi tog ett par glas vin, rättare sagt delade en flaska.

När jag vart där i en timma hade vi hunnit blivit lite små lulliga och redan börjat lyssna på 90-tals pojkband. Märkte att det va några band som hon lyssnat på men som jag aldrig hört talas om. Sen gick vi in på sorgliga låtar och sen beställde vi en pizza från papa john's.

Ungefär så här lät det när vi kom fram till va vi skulle ha:

Maura: Gillar du tacco pizza och skink- och annanspizza?
Jag: Ja.
Maura: Va brukar du vilja ha på pizzan?
Jag: Jag brukar beställa kycklingrulle.
Maura: (asgarvar) VA?! På pizzan?
Jag: Neje, alltså i en rulle, på pizzan brukar jag ha kebab och pommes.
Maura: (garvar fortfarande) VA?! På pizzan?
Jag: Ja, det är svingott.
Maura: Skrattar
Jag med osäker röst: Okej, pepparoni?
Maura: Du vet de har en god tacco pizza.
Jag: Kör på det!

Det blev hälften tacco pizza och hälften skink- och annanaspizza.

De har inte sånna saker vi har på våra special pizzor här. Typ kebab, biff och bienessås eller så, det va därför Maura blev lite chockad. Cultur chocken kryper fram när man minst anar det.

Jag kan ju absolut inte allt slang de använder här men jag lär mig hela tiden. Igår så sa Maura att hon va tvungen att lägga in sina subs i sin bil. Jag tyckte det lät lite konstigt och frågade om det verkligen va typ subway subs hon menade. Det va det inte. Maura började asgarva och jag med och sen förklarade hon att det va slang för högtalare och att hon inte hade några mackor i garaget som behövde läggas in i bilen.

Sjuktrolig kväll. Vi skrattade väl typ 80% av tiden jag va där.

Kommentarer
Postat av: mikaela

älskar papa johns pizzza!!!! hörde att du också skulle göra en rematch! jag trodde du hade det toppen där du bodde och jag läser alla roliga saker du gör! men man ska tänka på sig själv och göra det som känns rätt / Mikaela

2011-08-12 @ 02:30:19
URL: http://mikaelafrelin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0