Advanced open water diver - dag 1

Gick upp 03.30 i fredags natt/lördags morse och befann mig på dyk-siten strax innan 07.30. Sen dök vi nästan hela dagen med ett par ytintervaller.

Vi fick börja med navigation. Jag ÄGDE! När alla va uppe ur vattnet sa han "Ja, alla lyckades ju till slut få till det. Sen hade vi de som lyckades på en gång. Martina stod ju ut". Jag älskart! Jag är ju väldigt tävlingsinriktad och hatar när någon annan är bättre än mig på något där jag vet att jag är bra eller verkligen vet att jag kan.

Nästa dyk va search and recovery men det blev ett riktigt långt ytintervall däremellan för det började spöregna, åska och blixtra. Men fördelen med vädret här är att sånt kan man vänta ut och så är det strålande sol igen. Men, hur som helst, det va tokkul och jag tror jag ska ta den specialkursen och bli cerifierad i det. Vi skulle följa ett mönster och hitta 4 betongflaskor. Efter själva "lektionen" så drog jag och min parkamrat ut och nöjesdök i 2 timmar. De andra hade börjat blivit lite oroliga innan vi kom upp haha.

Sen hade vi nattdyk. Jag gillade det och tyckte inte alls det va läskigt men hela vår grupp va nere samtidigt så det blev väldigt grötigt och vart man än va så va någon annan över, under eller brevid. Det blev nästan lite klastrofobiskt.

Vi kom tillbaka till motellet kring 23.00 och då försökte jag plugga lite men jag tog en dusch och så snart jag la mig på sängen med boken så crashade jag. Va så sinnessjukt trött.


Stormen, som varade i 1½ h, blåste ner ett par tält runt omkring dyk-siten. Dyk-siten vi va på va jättehäftig för det va som ett större, varmare kalkbrott som bara va till för dykare så det fanns jätte mycket saker på botten. Som en båt, ett flygplan, prydnader, ringar och rör att simma igenom osv.


Skymning på dyk-siten.


Redo för nattdyk!






All done!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0