Advanced open water diver - dag 2


Sov på ett motell som såg ut som de i filmerna och de verkade som att det va ett halv taskigt område också för de hade typ skyltar där det stog glöm inte att låsa bilen och ta med värdesaker in. Sen när man väl kom in stog det för din säkerhet lås dörren och använd säkerhetslåset också. Kändes som ett väldigt tryggt motell.

Hade bett om att få väckning 06.00 men tydligen så hade receptionisten glömt att ställa in det men som tur vad så hade jag ställt alarmet på min mobil bara för att va på den säkra sidan. Så jag gick upp 06.00 packa ihop mina grejer, checkad ut och sen begav mig till dyk-siten för ännu en dag fylld med äventyr under ytan.

Först upp va deep dive, där vi gick ner till ett 25 meters djup. Det va ca 27 grader på ytan men eftersom det vid botten bara va 4 grader så va vi tvugna att ha 7mm våtdräckter dvs tjocka dräckter. Det va ett ganska långt ytsim också innan vi väl kom dit vi skulle gå ner. Jag va så överhettad att jag hade lust att bryta ihop. När vi väl gick ner och kom till det andra skiktet med en temperatur på 18 grader kändes det som att jag dött och hamnat i himlen. Så jädra skönt!

Femte och kursens sista dyk va wreck-dive. Vi fick simma in i en husbåt och sen tillbaka. Det va riktigt häftigt och det skulle va jätte kul att prova på att dyka i större vrak men de säger att det är typ den farligaste sorten av alla dyk. Haha egentligen är jag inte förvånad att det är den sorten jag känner mest intresse för :P

Kommentarer
Postat av: amanda

men asså, sen NÄR blev du intresserad av att simma under vatten !? haha

2011-08-22 @ 18:04:34
URL: http://amandalundwall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0