Amerikanska ambassaden, check!

05.00 började min dag. Tåget gick 05.53 upp till Stockholm. Där skulle jag besöka den amerikanska ambassaden.

Tåget tog 2 timmar. Var tänkt att jag skulle plugga dykteori men jag var för trött, så jag halvsov hela resan istället.

Hade fått en vägbeskrivning som var kanon utav Tobbe så jag hittade till ambassaden smärtfritt. Hade däremot med mig för lite frimärken så jag fick ta en vända till seven eleven innan dom släpte in mig. Inne på ambassaden fick jag vänta i 2 jävla timmar på min tur. Sen tog intervjun 2 minuter, där dom först tog mina finger avtryck och sen ställde frågorna; vad ska du göra i USA, vad heter din värdfamilj, hur många barn är det och hur gamla är barnen? Sen va det klart! Får mitt visum om typ en vecka.

Så efter 2 timmar fick jag äntligen lämna detta ställe!


Då va klockan strax efter 11 och det tidigaste tåget till Örebro gick 13.07. Alltså 2 timmar ytterliggare väntan på en tågresa som skulle ta, guess what... 2 timmar! Har ni sett filmen med Jim Carey där han ser nr 23 överallt? Känns som att jag har sett 2:or överallt idag! 2 är numera ett hatnummer!

Hur som helst gick standpromenaden iaf och det va gansa fint väder. När jag gick där och tittade ut mot Östersjön och sen hade Stockholm på andra sidan bestämde jag mig för att här ska jag fasen bo en dag. Fy tusan va den staden är fin!

Titta själva!


Jag gick alltså 05.30 hemifrån och var inte tillbaka förens 15.20. Var med andra ord borta i nästan 10 timmar för en intervju som varade i 2 minuter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0